Het nieuwe jaar is in zicht. Dat is weer een mooi moment om al je blogartikelen onder de loep te nemen en nieuw leven in te blazen! Blijf op de hoogte en verbeter je SEO om het nieuwe jaar goed te beginnen. In dit artikel leggen wij uit hoe jij jouw content kunt optimaliseren voor 2022.
Wees up-to-date
Heb je een artikel online staan met de design trends van 2017? Of heb je een blog waarin je het algoritme van facebook uitlegt in 2018? Dan heb je artikelen online staan die verre van actueel zijn en is het tijd om jouw content weer onder de loep te nemen. Door je content bij te werken en up-to-date te houden, behoud je jouw positionering én verbeter je jouw geloofwaardigheid online. Ook is recent content interessanter en relevanter voor de bezoeker.
Wees specifiek
Hoe kun jij je onderscheiden van de concurrentie? Simpelweg door zo volledig mogelijk te zijn en meer informatie en nieuws te bieden dan je concurrent. Het kan erg interessant zijn om een beroep te doen op mensen van buitenaf : voeg een studie van een deskundige toe, verrijk het artikel met een interview met een vakman of voeg er grafieken en infographics aan toe. Hoe meer informatie je geeft, hoe relevanter het is voor de bezoeker om jouw artikel te lezen.
Gebruik krachtige visuals
Foto's en video's zijn allebei nodig om gemakkelijker de aandacht van je doelgroep te trekken. Bovendien kun je er ook de positionering van jouw website mee verbeteren en de betrokkenheid van jouw doelgroep vergroten. Optimaliseer de grootte van je foto's, controleer of de visuals nog aantrekkelijk en actueel zijn en overeenkomen met de werkelijkheid.
Vind de juiste onderwerpen en trefwoorden
Heb je even geen ideeën meer? Gebruik de app “Topic Research” van Semrush. Typ een onderwerp in en ontdek ideeën voor onderwerpen en woorden die semantisch met je zoekopdracht te maken hebben! Om er zeker van te zijn dat je de juiste woorden gebruikt, kun je gebruikmaken van de "Keyword Magic Tool". Die zal ervoor zorgen dat je niet concurreert met grotere vissen, maar ook dat je de meest relevante en minder generieke zoekwoorden kiest. Hoe preciezer je bent, hoe meer je kwalitatief verkeer zult aantrekken dat geconverteerd kan worden in concrete actie (abonnement, aankoop, offerte).
Weef een web van artikelen
Wil je zo veel mogelijk verkeer aantrekken? Weef een web van artikelen rondom het thema dat je wilt behandelen. Als je bijvoorbeeld een artikel wilt maken over het bouwen van websites, dan kun je daar de belangrijkste punten van een goede site aan toevoegen. Je kunt nog een artikel plaatsen met als onderwerp ‘waarom je een website moet hebben’ of ‘ hoe kun je SEO toepassen op jouw website?’. De mogelijkheden zijn talrijk!
Interne links
Om de internetgebruikers die je website bezoeken een aangename ervaring te bieden, is het absoluut noodzakelijk dat je interne linkstructuur goed opgebouwd is. Die wordt gevormd door interne links die onmisbaar zijn om op je website te navigeren en het zal de efficiëntie verbeteren en de gebruikerservaring vergemakkelijken. Interne links zorgen er ook voor dat jouw website een sterke hiërarchische structuur heeft. Het wordt vaak over het hoofd gezien, hoewel het van het allergrootste belang is.
Less is more: focus op microcopy
Conversiespecialisten besteden uren voor het zo conversievriendelijk maken van landingspagina’s. En creatives steken veel tijd in het optimaliseren van teksten. Een grote valkuil is dat we denken: hoe meer woorden we gebruiken, hoe krachtiger de boodschap. Het tegendeel is echter waar. Weet jij jouw boodschap zo krachtig mogelijk te vatten in zo weinig mogelijk woorden? Dan doe je het goed. Zó overtuig je de doelgroep om te klikken of te converteren.